Reklamın yatırım getirisi ve ROAS'ı nasıl hesaplanır: formüller ve örnekler
Pazarlamada yatırım getirisi, ROAS ve EBM nedir? Örneklerle formüller. Reklamcılığın işe yaradığını ve ne zaman kapatılacağını nasıl anlayabilirim?
ROI ve ROAS: fark nedir?
ROI (Yatırım Getirisi) - bir bütün olarak yatırım getirisi.
ROAS (Reklam Harcamalarından Getiri) - özellikle reklam maliyetlerinden elde edilen getiri.
''''
ROI = (Kar - Yatırım) / Yatırım × %100
ROAS = Gelir / Reklam Giderleri
''''
Pratik örnekler
Örnek 1: e-ticaret
- Reklama harcanan: 100.000 ₽
- Reklam geliri: 400.000 ₽
- Malların maliyeti: 200.000 ₽
- ROAS = 4 (veya %400) - iyi
- YG = (400 bin - 100 bin - 200 bin) / 100 bin × %100 = %100 - mükemmel
Örnek 2: SaaS aboneliği
- Reklam giderleri: 50.000 ₽/ay
- Yeni abonelikler: 50 × 2000 ₽/ay = 100.000 ₽/ay
- ROAS = 2 — YBD '>' CAC ise karşılığını verir
Önemli ölçümler
| Metrik | Formül | ne işe yarar |
|---|---|---|
| --- | --- | --- |
| EBM | Harcama/Dönüşümler | Cazibe maliyeti |
| YBD | Kontrol × Sıklık × Ay | Müşteri Yaşam Boyu Değeri |
| CAC | Giderler / Müşteriler | Müşteri edinmenin maliyeti |
| Başabaş ROAS''ı | 1/Marj | 0''a çıkış için minimum ROAS |
Reklamlar ne zaman kapatılmalıdır?
- ROAS '<' 1 → kazandığınızdan daha fazlasını harcıyorsunuz
- CPA '>' LTV → müşteri çekmenin maliyeti, değerinden daha fazladır
- ROI '<' 0 → kayıp
Ücretsiz hesaplayıcımızı kullanarak Reklam kampanyanızın YG''sini ve ROAS''ını hesaplayın.